Rotterdam2018 – Trainingsweek 2

Tijd voor weer een mooi weekverslag waarin er vooral heel veel creatief werd omgegaan met het schema naar Rotterdam. Een korte samenvatting: ik ontdekte het zwembad, het stormde en ik deed mee aan 2 funloopjes. Plus ik kon weer een medaille toevoegen aan mijn verzameling, iets wat toch een leuke herinnering is aan een mooie loop. Lees snel verder voor al mijn trainingen!

Maandag: 2 uur polefitness
Mijn eerste uurtjes polefitness van 2018! Daarnaast ben ik “gepromoveerd” naar de gevorderden paal, wat betekent dat ik een paal deel met medesporters die al jaren geleden het beginnerslijstje doorgewerkt hebben. In de praktijk betekent dit dat ik heel veel onmogelijke trucjes zie en daardoor zelf ook word uitgedaagd om trucjes die niet op de lijst staan te doen. Zo ben ik begonnen met het leren van de butterfly, naast alle oefeningen van 1.5 (de beginners lijst gaat tot 1.9, dus ik moet nog even doortrainen). Ondersteboven hangen blijft het leukste, maar ook de andere oefeningen moet ik leren.

Dinsdag: Zwemmen
Spontaan besloot ik op dinsdagochtend om die dag het zwembad eens op te zoeken. Sinds de zwemlessen op de basisschool heb ik geen fatsoenlijke baantjes meer gezwommen, dus het werd nodig tijd om het water op te zoeken. De training bestond voornamelijk uit schoolslag en enkele pogingen tot borstcrawl waarbij ik meer op een verzopen katje leek.

Woensdag: Rotterdam Runningcrew – 6km
De eerste funloop van de week: 6km door het havengebied van Rotterdam. Wat een wind, maar wat ben ik blij dat ik weer gegaan ben. De run zelf was helaas niet heel bijzonder, wel fijn was de overdekte locatie bij een parkeergarage en wc’s. Ik liep niet heel lekker door de kou, maar heb toch mijn half uurtje hardlopen weer ruim gehaald.

Donderdag: Zwemmen
Tegen alle adviezen in heb ik de auto gepakt en ben ik naar het zwembad gereden. Gelukkig luisterden de andere zwemmers wel naar het weeralarm, want het was echt heerlijk rustig. Op het hoogtepunt moest ik mijn baan delen met 4 anderen, waardoor ik heerlijk op mijn eigen tempo kon zwemmen. Met mijn nieuwe zwembril heb ik ook weer nieuwe pogingen tot borstcrawl gedaan. Het ademen blijft een uitdaging, maar met veel geploeter kan ik nu een baantje overleven.

Zaterdag: Delftse spoortunnelloop – 4.5km
De tweede funloop en tevens het event waarbij ik een leuke medaille meekreeg als herinnering: het lopen door de tweede spoortunnel in Delft. De hele stad ligt al jaren overhoop, maar de tweede tunnel ligt er! Ik kreeg de kans om erdoorheen hard te lopen en me even een echte trein te voelen. Het concept was simpel: de start was het begin van de tunnel, aan het einde draaide je om en kwam je terug over het andere “spoor”. Geen toptijd gelopen, want veel te hard gestart, maar wel mooi kunnen finishen. Een uniek evenement om door deze tunnel te kunnen lopen en ondanks dat het totaal niet uitkwam in mijn schema heb ik geen spijt ervan dat ik hem gestart heb.

Zondag: Lange duurloop
Ja, de lange duurlopen komen er weer aan. Op de planning stond 3x 35 minuten met steeds 5 minuten rust. Dus daar ging ik dan op zondagmorgen. Blijkbaar was het een populaire dag om te lopen, want ik kwam vele lopers tegen. Ik had een flesje water meegenomen die ik na de eerste 35 minuten achter een bankje kon verstoppen voor de terugweg. Tijdens de tweede 35 minuten kwam ik bij Rotterdam Airport uit, waar ik helaas maar 1 vliegtuig heb gespot. Terug naar mijn flesje water en weer terug naar de campus met mijn guilty pleasures playlist. Helaas de laatste 10 minuten regen en hagel, maar mijn eerste lange duurloop zit er weer op. Natuurlijk had ik m&m’s verdiend, dus als actief herstel ben ik naar de supermarkt gelopen. Het was een goede loop, al mag mijn snelheid nog iets hoger komen te liggen komende maanden.

Een week waarin niet alles liep zoals gepland, maar waarin ik wel vrij veel heb kunnen sporten. Het zwemmen bevalt me goed, dat wekelijkse uurtje blijft erin! Op naar week 2, waarin ik weer creatief mijn schema moet veranderen omdat ik het weekend met vrienden in Antwerpen zit (tips?). Kleine note aan mezelf, niet weer de bikini body workout als eerste wegstrepen! 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *